Главная » Статьи » Учебные материалы » Этика и эстетика

Методические указания по курсу "Этика и эстетика" для заочников

Етика, естетика.

 

Основні вимоги до контрольних робіт з етики та естетики:

 

  1. Роботу треба здати на кафедру не пізніше як за місяць до початку сесії (не залікована робота – не допуск до екзамену).
  2. робота може бути написана від руки, або віддрукована на машинці, або набрана на компютері і віддрукована на принтері.
  3. Обсяг роботи приблизно 8 – 10 сторінок (головне розкрити зміст).
  4. Зміст роботи – 2 питання.
  5. Робота повинна мати:

– титульний лист (вказати назву вузу і кафедри, тему роботи, прізвище і ініціали);

     – план (приблизно 3 – 5 пунктів);

     – вступ;

     – висновки;

     – список використаної літератури;

     – словник з 5 – 6 ключових понять теми;

     – бланк рецензії, який взяти у деканаті.

  1. Номера питань контрольної роботи повинні відповідати двом останнім цифрам залікової книжки. Перше питання – по етики – якщо ці цифри більше 50, необхідно відняти від Вашого числа 50 ( наприклад: Ваш номер 87, від нього відняти 50, номер Вашого питання 37). Друге питання – по естетики – якщо ці цифри менш 51, необхідно додати до Вашого числа 50 ( наприклад: Ваш номер 37, до нього додати 50, номер Вашого питання 87). У винятковому випадку ( якщо мешкаєте в невеликому населеному пункті, де погано з літературою) можна співвіднести останній номер тематики з останнім номером залікової книжки.
  2. Студенти груп ЗІК виконують 2 роботи – одну по етики, другу по естетики.

 

 

 

Студенти заочної форми навчання виконують слідуючи контрольні роботи:

 

 

  1. Етос, мораль, моральність.
  2. Основні типи етичних вчень.
  3. Місце етики в системі філософії Аристотеля.
  4. Співвідношення етики і політики за вченням Аристотеля.
  5. Концепція справедливості Аристотеля і сучасність.
  6. Вчення Аристотеля про доброчинності.
  7. Етичні вчення в сліністичній та римській філософії (стоїцизм, спікурсізм, неоплатонізм).
  8. Кантівська парадигма в сучасній філософсько-етичній думці.
  9. Автономна мораль в етики І.Канта.
  10. Вчення І.Канта про свободу волі.
  11. Вчення І.Канта про категоричний імператив.
  12. Універсальне і спільнотне в системі етичних пріоритетів.
  13. Етноетика та універсальна макроетика.
  14. Мораль і право.
  15. Етичні проблеми національних відносин.
  16. Етика і політика в сучасному світі.
  17. Добро і зло в культурі.
  18. Анатомія людської деструктивності Е.Фромма.
  19. Добро – провідна ідея моральної свідомості.
  20. Моральне зло, його походження і сутність.
  21. Щастя як категорія моральної свідомості.
  22. Обовязок як категорія моральної свідомості.
  23. Відповідальність як категорія моральної свідомості.
  24. Справедливість як категорія моральної свідомості.
  25. Моральна референція особистості.
  26. Поняття моральної самосвідомості.
  27. Честь і гідність людини.
  28. Совість – центральний чинник моральної самосвідомості людини.
  29. Людина у пошуках щастя.
  30. Сучасні концепції справедливості.
  31. Честь і гідність людини в історії моралі.
  32. Культура сорому і віни.
  33. Діалог і його місце в сучасній культурі.
  34. Моно логічність і діалогічність людської особистості.
  35. Проблема толерантності в етики.
  36. Любов як предмет етики.
  37. Способи і джерела осмислення людського буття.
  38. Смерть як проблема моральної філософії.
  39. Поняття моральної свободи.
  40. Свобода дії, свобода вибору, свобода волі.
  41. Вчинок як першоелемент моральної діяльності.
  42. Проблема співвідношення цілей і засобів діяльності.
  43. Мотив і результат моральної дії.
  44. Людське страждання: етичний аспект осмислення.
  45. Повага, пошана, співчуття як етичні поняття.
  46. Універсальність і спільнотність в системі етичних пріоритетів.
  47. Моральний вибір і його культурно-онтологічні передумови.
  48. Етикет і культура спілкування.
  49. Морально-гуманістичні пошуки І.С.Сковороди.
  50. Проблема вибору та відповідальності людини в філософії екзистенціалізму.
  51. Міфологія як джерело розвитку естетичної думки.
  52. Становлення античної естетики.
  53. Естетичне вчення Платону.
  54. Платон: місце мистецтва у житті суспільства.
  55. „Поетика” Аристотеля.
  56. Суть трагедії в естетичної теорії Аристотеля.
  57. естетичні погляди середньовіччя.
  58. Естетика Відродження і гуманізму.
  59. Філософські основи естетика класицизму і бароко.
  60. Естетична теорія Нікола Буало.
  61. Філософія мистецтва Просвітительства.
  62. парадокс маркіза де Сада в епоху Просвітительства.
  63. „Лаокоон” Лессінга.
  64. „Критика здатності судження” І.Канта.
  65. „Смак” як центральна категорія естетики І. Канта.
  66. Гете і Міллер як теоретики естетики.
  67. Естетика романтизму.
  68. Поняття іронії в романтизмі.
  69. Естетична концепція Гегеля.
  70. Естетика Гегеля і проблема так званого кінця мистецтва.
  71. Категорія прекрасного в історії естетичної думки.
  72. Прекрасне як цінність, Основа і природа прекрасного.
  73. Прекрасне і бридке.
  74. Проблема піднесеного в історії естетичної думки.
  75. Піднесене у природі, житті та мистецтві.
  76. Піднесене і низьке.
  77. Походження і сутність категорії трагічного.
  78. Трагічне й жахливе.
  79. Походження і сутність категорії комічного.
  80. Форми комічного.
  81. Комічне і смішне.
  82. Сміх як теоретична проблема.
  83. М.Бахтін про народну сміхову культуру.
  84. Трагічне і комічне в класичному і сучасному мистецтві.
  85. Твір мистецтва: парадоксальність його буттєвого статусу.
  86. Художній образ: природа, структура, аспекти.
  87. Проблема художньої реальності.
  88. Види і жанри мистецтва, їх еволюція в сучасній художній культурі.
  89. Художня рецепція.
  90. Проблеми художньої інтерпретації.
  91. Структура художнього спілкування: художник – твір – реципієнт.
  92. Функції мистецтва в культурі.
  93. Трансформація художньої творчості в сучасній культурі.
  94. Естетика і повсякдення (мода, дизайн, тощо).
  95. Митець і влада.
  96. Зміст і формі твору мистецтва.
  97. Художня уява, натхнення та інтуїція у творчому процесі.
  98. Мистецтво і публіка.
  99. Елітарне і масове мистецтво – культура сприйняття.
  100. Традиції та новаторство у мистецтві.

 Учбово-методичні матеріали по дисципліні.

Пропонована література

 

Основна література:

 

  1. Естетика: Підручник / Л.Т.Левчук, Д.Ю.Кучерюк, В.І.Панченко. – К.,1997.
  2. Етика: Навч. Посібник / Т.Г.Аболіна, В.В.Єфименко, О.М.Лінчук та ін. – К.,1992.
  3. Малахів В.А.  Етика: Курс лекцій. – Київ, 1996.

 

Додаткова література:

 

  1. Апель К.О.  Дискурсивна етика: політика і право. – К., 1999,
  2. Апель К.О.  Етноетика та універсалістська макроетика: протиріччя чи доповняльність? // Політична думка. – К., 1994. – № 3, 4.
  3. Аристотель. Поетика. – К., 1967.
  4. Бергсон А. Сміх. Нарис про значення комічного. – К., 1994.
  5. Берлін І.  Дві концепції свободи // Сучасна політична філософія: антологія. – К., 1998.
  6. Буало Н.  Поетичне мистецтво. – К., 1967.
  7. Вебер М.  Протестантська етика і дух капіталізму. – К., 1994.

 

 

 

Категория: Этика и эстетика | Добавил: philosophy (24.02.2008)
Просмотров: 3609 | Комментарии: 1
Всего комментариев: 1
1 Соломия  
0
60 естети

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]